Editurile care publică Biblii și librăriile care vând Biblii și cărți creștine constată o creștere a vânzărilor în ultimele săptămâni, cel mai probabil legată de îngrijorările generate de pandemia coronavirusului.

Tyndale House Publishers, una din marile edituri creștine din SUA, a înregistrat o creștere considerabilă a vânzărilor de Biblii luna trecută, comparativ cu martie 2019. De exemplu, Bibliei de studiu cu aplicare la viață (Life Application Study Bible) i-au crescut vânzările cu 44%, iar variantei Immerse Bible, cu 60%, declară Jim Jewell, unul dintre directorii editurii Tyndale.

Într-un interviu acordat săptămâna aceasta, Jewell consideră că „nu este surprinzător faptul că oamenii caută încurajările și clarificările Bibliei în perioade de probleme și incertitudini”, afirmând că alături de preocuparea pentru Biblie a crescut și interesul pentru social media al editurii Tyndale. „Pe pagina de facebook pentru New Living Translation (o altă versiune a bibliei publicată de Tyndale), unde postăm citate și versete biblice, participarea a fost triplă față de martie trecut și a crescut cu 72% față de luna trecută.”

Jewell a mai declarat, pentru agenția de știri Christian Post, că nu este pentru prima oară când o criză națională duce la vânzări mai mari ale Bibliei, amintind faptul că în perioada imediat următoare atacurilor teroriste din 11 septembrie, „vânzările bibliei Tyndale au fost cu 57% mai mari decât în ​​octombrie 2000.”

O companie din California, Alabaster Co., înființată în 2017, care publică și vinde cărți separate ale Bibliei, cu ilustrații în condiții de prezentare grafică deosebite, a raportat o creștere de 143% a vânzărilor față de anul trecut. Brian Chung, unul dintre fondatorii companiei Alabaster, a declarat pentru Fox News că el pune creșterea abruptă a vânzărilor pe seama faptului că „oamenii caută speranță și reconfortare”. „Chiar și în mijlocul problemelor și dificultăților financiare, vedem că oamenii sunt interesați de produsele Alabaster, urmărind promoțiile noastre și achiziționând cărți din Biblie drept cadouri pentru cei dragi”, a spus Chung. „Credem că oamenii cumpără Biblii pentru că resimt nevoia de a se conecta cu Dumnezeu, de a descoperi sensul vieții și de a experimenta pacea.”

Cărțile Bibliei în format grafic de exepție publicate de compania Alabaster din California, SUA

Creșterea vânzărilor de biblii și cărți creștine raportată de mai multe edituri și librării nu este singura dovadă care indică preocuparea crescândă a populației pentru a găsi răspunsuri spirituale pe fondul pandemiei COVID-19. Jeanet Sinding Bentzen, profesor asociat la Universitatea din Copenhaga, arată că, în statistici foarte recente, căutările pe internet pentru cuvântul „rugăciune” au crescut dramatic de o lună încoace.

Într-o lucrare în derulare intitulată „În criză, noi ne rugăm: religiozitatea și pandemia COVID-19”, prof. Bentzen a constatat că „intensitatea căutării subiectului „rugăciune” se dublează la fiecare 80 de mii de cazuri noi de infectare cu COVID-19.” „În perioade de criză, oamenii au tendința de a apela la religie pentru depășirea fricii, a stresului și pentru găsirea de explicații. Pandemia COVID-19 2020 nu face excepție”, consideră Bentzen. „Am cifre relevante care arată cum căutările pe Google pentru „rugăciune” au crescut puternic în luna martie 2020, când COVID-19 a devenit o amenințare globală.”

Jeanet Bentzen precizează că aceste căutări „au atins cel mai înalt nivel din ultimii cinci ani, de când avem disponibile date comparative de căutare Google, depășind toate celelalte evenimente majore care, și ele, arată creșteri importante în ce privește căutarea pe subiectul «rugăciune», cum ar fi Crăciunul, Paștele și Ramadanul (cea mai mare sărbătoare a islamului”.

„Chiar și Danemarca, una dintre cele mai puțin religioase țări din lume, înregistrează creșteri sistematice ale căutărilor pe internet la subiectul «rugăciune»”, a mai precizat prof. Bentzen.